مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 08:102021-09-29اقتصادي

غربالگری بینایی 55 هزار کودک گیلانی/ ارتقای 15 درصدی مناسب سازی ها


مدیرکل بهزیستی گیلان، از غربالگری بینایی 55 هزار کودک گیلانی در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: 100 نفر دچار مشکل شناسایی شدند که با جراحی و تجویز وسائل کمک توانبخشی مانند عینک مشکل آنان برطرف شد.

- ایسنا/گیلان مدیرکل بهزیستی گیلان، از غربالگری بینایی 55 هزار کودک گیلانی در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: 100 نفر دچار مشکل شناسایی شدند که با جراحی و تجویز وسائل کمک توانبخشی مانند عینک مشکل آنان برطرف شد.

حسین نحوی نژاد در گفت وگو با ایسنا، حدود 14 درصد جمعیت معلولان استان گیلان را ناشنوا و کم شنوا دانست و اظهار کرد: بهزیستی استان گیلان 6000 نفر را تحت پوشش دارد.

وی شناخت به موقع، وسائل کم توانبخشی، اشتغال، مسکن مناسب و.

را از جمله مشکلات معلولان به ویژه ناشنوایان دانست و افزود: ناشنوایی و کم شنوایی در ظاهر شدت معلولیت را نشان نمی دهد و لذا در بسیاری از موارد نمی تواند همدلی جامعه را جلب کند.

مدیرکل بهزیستی گیلان، با بیان اینکه تحریم های اقتصادی طی سال های اخیر واردات سمعک را دچار مشکل کرده است، گفت: خوشبختانه زمینه تقویت تولید سمعک و وسائل شنیداری و کاشت حلزون شنوایی ایجاد شده و استان گیلان سال گذشته چهاردهمین مرکز جراحی کاشت حلزوم را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان راه اندازی کرد و دیگر نیازی نیست که خانواده 


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری بینایی 55 هزار کودک گیلانی/ ارتقای 15 درصدی مناسب سازی ها

غربالگری بینایی 55 هزار کودک گیلانی/ ارتقای 15 درصدی مناسب سازی ها